Centru de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar este o entitate independenta, apolitica, non profit, de interes public, infiintata prin Ordonanta Guvernului nr.38/2015. Scopul CSALB este de a administra infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor (SAL) dintre consumatori si institutiile financiar-bancare in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, prin colaborare cu experti in domeniul financiar-bancar (Conciliatori) care, in functie de procedura aleasa de parti, pot propune sau impune o solutie de rezolvare a litigiului.
CSALB administreaza infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor prin doua tipuri de proceduri: procedura cu solutie propusa (Concilierea) si procedura cu solutie impusa (Arbitrajul) – denumite proceduri...
SAL. Aceste proceduri sunt facultative, voluntare si separate de procedurile din instantele de judecata (extrajudiciare).
Daca plangerea nu a fost solutionata direct cu institutia financiar-bancara, consumatorul se poate adresa CSALB. Conciliatorii analizeaza situatia pe baza documentelor puse la dispozitie de consumatori si comercianti si propun/impun o solutie pentru solutionarea litigiului. Solutiile pot fi diferite de o sentinta obtinuta in instantele de judecata care aplica strict dispozitiile legii, pentru ca, in cazul SAL, conciliatorii pot tine seama de uzantele comerciale si de principiile generale ale dreptului si, de asemenea, pot solutiona litigiul in echitate.
Pentru o cerere accesati csalb.ro